Kat krabbelt deur open, hoe te stoppen?

Mijn kat van ong. 8 maanden stopt maar niet met het openkrabbelen van de deur. Dit doet hij vooral 's nachts. Als dit gebeurt til Ik hem op en zet ik hem uit m'n kamer, maar dan doet hij het opnieuw. Ik kan hierdoor echt niet slapen. Het is nu 2 uur 's nachts en ik ben echt ten einde raad. Heeft iemand tips hoe je dit kan afleren/voorkomen?

3 jaar geleden
1.1K
BonBonvanJohn
3 jaar geleden
Ik heb dat ook met mijn kat gehad. Ik heb de kat de toegang tot de slaapkamer ontzegd door ook overdag te zorgen dat de slaapkamerdeur dicht is. En haar voornamelijk in de woonkamer/keuken te laten. In het begin kreeg ik nog een hoop gemiauw maar dat stopte. Later kwam ze niet eens meer in de buurt van de slaapkamer ook al stonden andere tussendeuren open.

Antwoorden (3)

Even een raamklink op je deur zetten.
3 jaar geleden
Lisav285
3 jaar geleden
Hij krabbelt zegmaar aan de onderkant van de deur, hierdoor is de deur ook helemaal kapot gegaan. Hij krabbelt dus niet aan de deurklink. Denkt u dat het dan ook helpt?
Twee mogelijkheden.
*Katje bij jou in de slaapkamer toelaten, kat krabbelt niet meer.
Of
*Katje een eigen kamer geven of verdieping en de trap of de deur naar boven sluiten zodat je geen last meer hebt van krabbel geluiden.
Kattenbak moet wel bereikbaar zijn, dus kattenluik in een deur of in eigen kamer/op eigen verdieping neerzetten.
Ook in een schone hoek water en brokjes neerzetten.
Succes ermee hoor Lisa!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lisav285
3 jaar geleden
Dankuwel! Ik ga kijken of ik dat kan regelen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Graag gedaan!
Dat zou fijn zijn. Wil je ons nog eens laten weten of het gelukt is?
Lisav285
3 jaar geleden
Ik heb hem sinds vannacht een eigen verdieping gegeven, en door een dicht luik kan hij nu niet meer naar boven komen. Het is gelukt, dankuwel!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Fijn Lisa, dat is je gelukt. Lekker slapen :P
Bedankt voor het aan ons denken!
Negeren, Negeren en nog eens Negeren. Als hij door heeft dat miauw geen zin heeft houd het van zelf op. Dit kan wel een paar weken tot manden duren voordat het effect heeft. Iedereen keer dat jij laat merken dat je hem hoorde (diepen zucht is al voldoende) is het effect al teniet gedaan en beging je weer voor of aan.
Als je zorg dat de kat voor dat je gaat slapen flink gespeeld heeft en een extra lekker eten op heeft (meestal werk natvoer) heb je meer kans dat hij gaat slapen.
Bij sommige katten helpt het de deur eng te maken. Als hij aan de deur krapt zet de deur dan op een kier en spuit hem nat met een plantenspuit. Het is belangrijk dat hij jou niet ziet. Hij moet de link leggen tussen deur krabben = plantenspuit.
Gebruik een wekker voordat je opstaat op danduur zal de kat weten dat pas nadat hij de wekker gehoord heeft hij jou weer ziet. Anders heb je kans dat hij als wekker gaat spelen
Toegevoegd op 11 maart 2021 22:47: tekst