Iemand tips wat ik kan gebruiken als ondergrond om hondentoilet te maken?

Nu plast hij op de klinkers (terras stenen, gebakken kleiklinkers) dit gaat blijvende plekken maken.
Wil hem dus zen eigen hoekje /toilet maken.wat zou ik als ondergrond Kunnen gebruiken, dacht aan boomschors, maar dit haald hij nu al van tussen de planten en knabbelt er op. Kiezelsteentjes misschien? Zand gaat vuile boel worden als het geregend heeft vrees ik.
Hij plast nu reeds altijd op het zelfde plekje, zal dus niet zo moeilijk zijn hem te leren op zen plekje(toilet) te gaan Hondentoilet.
Op de foto zie je mooi dat hij altijd in het hoekje tegen de afsluiting zen behoefte gaat doen, wil graag de klinkers van het terras beschermen

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Waarom laat je hem niet gewoon op tijd uit?

Antwoorden (1)

Een hond is van nature een schoon dier. Door hem zijn eigen terrein te laten bevuilen, pleeg je inbreuk op zijn aard. Heel ongezond voor het dier, omdat het niet klopt. Je moet de hond buiten uitlaten en als je dat een aantal malen per dag doet, zal hij op eigen terrein niets doen. Bovendien moet je een hond de ruimte geven om zijn energie kwijt te raken en dat gaat echt niet in een tuintje van een paar vierkante meter. Iedere hond, klein of groot moet minimaal een wandeling van een uur maken in wisselende omgeving.
Als je van een hond houdt, gun je hem een hondenleven.
Ivana