Mijn kat wil de krabpaal gebruiken terwijl hij een kap op heeft, mag dit?

Mijn katertje is gisteren gecastreerd en hij heeft een kap op zodat hij er niet aan gaat likken. Nu hebben wij een vrij hoge krabpaal in de woonkamer staan, en hij wilt daar perse boven op liggen. Ik maak me zorgen dat er iets kan gebeuren als ik hem alleen laat. Ik heb al met het gebruik van kussen geprobeerd te zorgen dat hij niet zo hoog gaat klimmen maar tot mijn verbazing toen ik hem ging checken had hij die er af gekregen en zat hij op de krappaal. De krabpaal uit de woonkamer halen is geen optie want er is geen andere plek waar deze naar toe kan. Wat kan ik het beste doen want ik durf hem niet in de nacht alleen te laten beneden, of is dit niet zo erg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Het is inmiddels ochtend, en hoogstwaarschijnlijk is de nacht goed verlopen. Hopelijk kan de kap snel af, mijn katten hebben na castratie nooit een kap hoeven dragen. Even terzijde: heeft je kat pijnstillers meegekregen voor de komende dagen? Ouderwetse dierenartsen willen dat nog wel eens nalaten. Anders alsnog halen is dan het beste.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De nacht is goed verlopen, ben toch even bij hem gebleven om te kijken hoe het met hem ging. Hij is een drukke kat en had dan ook niet door dat de krabpaal met een kap een beetje moeilijk ging. Toch maar weer de kussen terug gezet en een deken er overheen gegooid dat hij er echt niet bij kan. De reden dat hij toch wel de kap moet dragen omdat jij echt een likker is en dat niet goed is voor het genezen van de wond zei de dierenarts verder heeft hij wel pijnstillers mee gekregen maar dat komt door zijn gebitsproblemen waar hij over twee weken aan geopereerd wordt, dus dat helpt ook met de pijn van de castratie. Verder is hij vandaag helemaal weer zich zelf en hebben wij thuis echt het gevoel dat we onze Bruno weer terug hebben

Antwoorden (1)

Vannacht in de woonkamer slapen.
Met andere woorden : blijf erbij, dikke kans dat katje bij jou komt slapen. Nog veiliger is om een matras op de grond te leggen, zo is er minimaal kans dat katje valt. Laat een lampje aan zodat je meteen je katertje kunt zien als er iets is.
Succes en welterusten @Mila0Bruno!