Is het erg dat mijn hond een groot kauwding heeft doorgeslikt?

Mijn hond heeft zojuist een vlees kauwdingetje in een keer doorgeslikt (ongeveer 10 tot 15 cm). Is dit heel erg? Ze leek niet te kokhalsen ofzo op het moment van doorslikken, maar gaat dit voor problemen zorgen?
De hond in kwestie is trouwens een gemiddelde Franse bulldog.

3 jaar geleden
2.5K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Hou de hond goed in de gaten, is het een buffelhuid kluif geweest? Weet niet of dit zomaar kan verteren. Bel eventueel even een dierenarts voor advies.
Anoniempieeeee
3 jaar geleden
Nee dat gelukkig niet, het was wel echt gewoon een soort gedroogd vlees stokje. Een soort beef jerky achtige structuur als ik het moet beschrijven. Ook niet extreem hard dus, maar ik ook niet zo zacht dat je het normaal gesproken in 1x door zou slikken, vooral niet van zo'n formaat.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Wellicht valt het dan mee, hou de hond goed in de gaten, qua eten en drinken en vooral de ontlasting. Als ze echt pijn in de buik hebben, dan merk je dat meestal wel, dan gelijk actie ondernemen.

Antwoorden (1)

Honden zijn per definitie erg gulzig, je kunt die kauwstaafjes beter in stukken knippen of breken, dan heeft hij er ook meer aan.
Honden hebben een heel agressief spijsverteringssysteem, dus als hij het binnenhoudt, dan zal het wel loslopen.