Bestaan er pilletjes/orale medicijnen tegen oormijt bij katten?

Bestaan er pilletjes / orale medicijnen tegen oormijt bij katten? Mijn kat is heel angstig en laat zich over het algemeen moeilijk behandelen. Hij ruikt Stronghold pipetjes al van mijlenver. Pilletjes zoals Milbemax vermeng ik makkelijk in zijn eten, maar dat werkt helaas niet tegen oormijt. Heel erg bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
3 jaar geleden
Best bel je met deze vraag even je dierenarts.

Antwoorden (1)

Er zijn tot nu alleen maar zalfjes verkrijgbaar die niet geschikt zijn voor orale inname helaas. Een voorbeeld hiervan is een die als werkzame stof 1 gram ivermectine bevat. Het heet Otimectin van AST Farma.