Kan een konijn dood gaan door ouderdom?

Hallo,
Onlangs troffen wij ons dwergkonijntje dood aan in zijn hok. Eigenlijk geheel onverwachts. Zelf denken wij dat het door de leeftijd komt, zou dit kunnen?

Hij was inmiddels bijna 10 jaar oud, en heeft altijd vrij rond kunnen lopen, zowel overdag als s'nachts, en kon ook altijd t hok in wanneer die wou. Wel merkte we op dat z'n vacht niet meer zo mooi was als normaal, en ook wat doffer werd. Ook liet z'n vacht vaak los als je m aaide. Gisteravond huppelde die nog vrolijk rond, en vanochtend lag die op z'n zij in z'n hok.
Overigens deed hij zijn "behoefte" de laatste tijd ook niet meer in de hoek van zijn hok, maar eigenlijk overal op de plaats. Dit deed bij ons ook een beetje de gedachte van ouderdom op doen zetten. Een beetje de vorm van "incontinentie" die je bij ouderdom onder mensen ziet.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
bamibal
3 jaar geleden
Ja natuurlijk. Alle mensen en dieren gaan uiteindelijk dood, dus konijnen ook.
BonBonvanJohn
3 jaar geleden
een konijn wordt meestal tussen de 5 en 10 jaar oud. Dus het zou goed kunnen dat het beestje gestorven is van ouderdom

Antwoorden (1)

Zeer goed zelfs. 10 jaar oud worden is een mooie leeftijd voor een dwergkonijn. Gecondoleerd.
SimonV