Wat is er met mijn hamster als hij. Aan de tralies knaagt?

hallo. ik heb sinds 1 jaar een hamster. hij had een best klein hok. ongeveer 30 bij 25. ik heb sinds een week een groter hok gekocht voor hem naar lang sparen en hij heeft nu een hok van 70 bij 50. het hok heeft meerdere etages een goed draairad genoeg eten, alleen het probleem is dat hij alleen aan de tralies knaagt. hij krapt aan het rad. hij rent er bijna niet op en hij staat elke keer tegen de zijkant te springen als ik de kamen binnen kom savonds. het lijk wel als hij niet echt kan wennen aan het hok terwijl hij het bij de oude kooi niet deed. ik weet niet wat er aan de hand is. voelt hij zich niet thuis in dit hok? ik hoop dat ik snel een reactie terug krijg. groetjes ryan

3 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
3 jaar geleden
Heb je flink wat oud nestmateriaal meeverhuisd naar het nieuwe hok?
Ritsuka
3 jaar geleden
Heeft hij genoeg verstopplekjes in zn grote hok?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Tip:
Zet je hamster een week in zn oude kooi.
Zet je hamster een week in zn oude kooi in zn nieuwe kooi.
Na een week zet je het deurtje van zn oude kooi open en als hij vaak in zn nieuwe kooi zit haal je de oude weg.

Antwoorden (1)

Het duurt ongeveer twee weken voordat een hamster zich op zijn gemak voelt in zijn nieuwe kooi. Geleidelijk aan kan uw hamster wennen aan zijn nieuwe omgeving. Ik hoop echt dat het voor je werkt. Zeg hallo tegen je hamster van mijn kant.