Een kat plast en poept binnen. De andere katten buiten. Hoe kan ik dat verbeteren?

Ik heb 4 katten en ik woon helemaal in het buitengebied tussen een weiland en bos.1 kat doet alles binnen op de tegelvloer van de serre.andere 3 katten doen alles buiten in het weiland. hoezo????? Ik heb een kattenbak gezet op de poep en pies plaats.Géén enkel effect!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
3 jaar geleden
Rap naar de dierenarts om de kat goed te laten onderzoeken. Als een kat niet zindelijk is, dan is in zeker de helft van de gevallen de oorzaak van medische aard. Jouw vraag kan voorlopig alleen door een dierenarts beantwoord worden. Ik hoop dat je het dier niet straft voor dit gedrag.
Los daarvan, veel katten hebben graag de beschikking over 2 bakken, op afstand van elkaar. Een om te plassen, en een om te poepen.
Zelf zou ik trouwens niet zo blij zijn met katten die alles buiten doen. Tuurlijk is het makkelijk, maar veel zicht op de gezondheid van je kat heb je zo niet.
Enfin, hoe dan ook eerst een grondig onderzoek door de dierenarts, dus inclusief bloedonderzoek.

Antwoorden (1)

Poepen en plassen hebben meerdere functies bij katten. De ene kat zal het territorium willen afbakenen (die van de serre); de andere katten kunnen lekker vrij hun behoeftes doen.
Dan kun je wel willen dat ze het netjes op de kattenbak gaan doen, maar van de vrije natuur win JIJ het niet. Je hebt meer kans van slagen als je ze niet vrij buiten laat, zodat ze geen keus meer hebben. Maar waarom zou je...?