Is een kat die mank is erg?

Bij ons staat een hoge kast waar mijn kat graag op zit. Om daar te raken moet ze op de vensterbank springen en dan naar de kast. Maar vandaag toen ze eraf wou springen sprong ze per ongeluk recht op de elektrische verwarmingsinstallatie (chauffage in belgie) die ervoor staar in plaats van op de vensterbank. Ik zag dat ze mankte met haar linker voorpoot en haar pootje omhooghield als ze zat. Ze loopt wel, maar ze mankt wat, en ze springt nog wel op de zetel enzo. Meteen erna ging ze slapen op de zetel. Het pootje aanraken mag, vastnemen niet maar dat is eigenlijk altijd zo. Ze eet en drinkt wel gewoon.

Moet ik afwachten of toch de dierenarts bellen?
Alvast bedankt
Ze begon het ook meteen te wassen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Pieterke
3 jaar geleden
Ik zou zeker even contact opnemen met de direnarts. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Intussen mankt ze al niet meer e

Antwoorden (1)

Wellicht gaat het over met een aantal dagen rust, maar ook dan is het wel van belang dat ze pijnstilling krijgt. Overleg dus morgen even met je dierenarts, en zorg dat ze voorlopig rust neemt. Zet haar in een comfortabele ruimte met haar spulletjes, en zorg voor op- en afstapjes. Beterschap voor je poes!
Rieneke1