Wat betekent labradoodle F6?

Hallo, sinds enige tijd ben ik op zoek naar een hond. Nu kwam ik een fokker tegen die net pups heeft gekregen, waarvan de moeder een labradoodle F6 is. Nu ken ik zelf alleen F1, F2, F3 maar heb nog nooit van F6 gehoord. En op google kon ik er ook niet snel wat over vinden. Wat houdt de F6 in?

3 jaar geleden
4.5K
jodyenboyke
3 jaar geleden
F6 bestaat niet, of is een verzinsel van deze fokker. Ik vermoedde al door je vorige vraag, dat je op zoek bent naar een Labradoodle. Vergis je niet in deze honden, door de populariteit zijn er zoveel slechte kruisingen, dat er best veel mismatches ontstaan, het kunnen best drukke en nerveuze honden zijn en helaas zien wij (kynologisch instructeurs) veel problemen en teleurstelling bij de bazen.
Lilaliesje
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie @jodyenboyke! Is het ook per se 'slecht' om een pup te nemen uit een nest waarvan de moeder F6 is? Ik ben niet per se op zoek naar een labradoodle maar naar een doodle of dwergpoedel.

Antwoorden (1)

De F staat voor Foundation en het getal voor de generaties. Een F1 is dus een bastaard tussen een Poedel en Labrador. Bij een F2 zijn de ouders Labradoodles en de opa’s en Oma’s dus poedels en labradors. Een F6 is dus de 6de generatie Labradoodle.