Kan een puppy met een vader van drie kilo en een moeder van vijf kilo zwaarder worden dan vijf kilo?

Uiteraard uitgaande van een hond die goed op gewicht is en niet te zwaar is voor zijn grootte.

3 jaar geleden
1.6K
Thecis
3 jaar geleden
Natuurlijk kan dat. Bij vele mensen zijn de kinderen ook langer dan de ouders. Daar kijkt niemand van op.
Niesje1973
3 jaar geleden
Het had bij honden anders kunnen zijn.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan, afhankelijk of het een teefje of een reutje is, en er in de voorouders ook nog grotere honden zitten, kan de de pup makkelijk over de 5 kg. gaan. Maak je meer zorgen over de verhoudingen van schedel en lichaamsbouw. De steeds meer voorkomende "mini"rassen of kruisingen hebben last van een te kleine schedel waardoor hersenen en ogen in verdrukking komen en dan heb ik het nog niet over korte snuiten.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Niesje1973
3 jaar geleden
Dank je. Gelukkig geen Chihuahua waarvan ik heb gehoord dat dat vaak voorkomt. Vader is een York moeder kruising Maltezer/Shih-Tzu.
Niesje1973
3 jaar geleden
En het is een reutje.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Gefeliciteerd met de pup, hou wel het gebit goed in de gaten, onder en overbeten komen veel voor.