waarom blijven mijn vissen lucht happen?

hallo,
ik heb een klein, koudwater aquarium met 2 sluierstaarten.
het aquarium zit niet al te vol met water, er zit een pomp in, een grote zuurstofplant, ik geef ze 1 keer per dag een klein beetje eten. maar toch blijven ze lucht happen, ik had ze eerst bij mijn moeder staan, en er was nooit wat aan de hand. ik heb ze nu 1 dag bij mijn vader en ineens gebeurd dit. wat kan hier de oorzaak van zijn?

3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

In veel gevallen is de oorzaak van het adem happen van vissen het gevolg van een (veel) te klein aquarium.
Je hebt 50 liter PER sluierstaart nodig, in jouw geval moet je aquarium dus minstens 100 liter zijn: https://www.aquariumfans.nl/sluierstaart-goudvissen-aquarium/
Je noemt de grootte niet, maar ik vermoed dat jouw aquarium veel kleiner is dan dat.
De oplossing is dus om je beter in te lezen over de verzorging van je vissen (zie de link die ik postte), en een groter aquarium te kopen
3 jaar geleden
halloitsme
3 jaar geleden
hallo, dat is het probleem, is ben naar de dierenwinkel geweest en daar heb ik dit aquarium mee gekregen en ze zijden dit is voor 2 sluierstaarten dus...
Ritsuka
3 jaar geleden
weet je hoe groot je aquarium is en hoeveel liter er in past?
de meeste dierenwinkels willen namelijk vooral verkopen, en hebben niet altijd het beste advies voor het welzijn van dieren..
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus
De link geeft bijzonder goede informatie!