Kan een wild konijn 1 meter springen?

Ik heb een konijnen ren van 1 meter hoog met twee vrouwtjes konijnen. Nu is 1 konijn een nest aan het maken. Mijn vraag is of een wild mannetjes konijn in de ren kan klimmen/springen?

Picture for question
3 jaar geleden
2.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Waarom in plaats van zo hoog maken, niet gewoon een dak erop maken?
geitenzijnlief
3 jaar geleden
Een oud laken of dekbedovertrek eroverheen helpt heel goed. Sommige konijnen kunnen namelijk zelfs klimmen op dit soort hekken/rennen, dus hoe hoog je het ook maakt, het risico blijf je altijd houden. Bron: ik doe vrijwilligerswerk in een dierenasiel bij de konijnen. :)

Antwoorden (1)

Ja, een wild konijn zou 1 meter hoog kunnen springen.
Ze hebben extreem sterke achterpoten. Ze kunnen in ieder geval meer dan 0,6 meter en mogelijk 1,2 meter springen. Horizontaal tot 2,7 meter.
SimonV
3 jaar geleden
DriesDomhof
3 jaar geleden
Dus het zou zomaar kunnen dat mijn konijn jongen krijgt.
SimonV
3 jaar geleden
Zou kunnen als er wilde konijnen in de buurt zijn. Het maken van een nest kan ook duiden op schijnzwangerschap.
https://petplan.nl/dierenadvies/verzorging-en-gezondheid/zwangerschap-konijn/
DriesDomhof
3 jaar geleden
Ja er is wel een familie wilde konijnen in onze tuin