heeft mijn kater verlatingsangst omdat hij als ik weg ben enorm begint te miauwen?

als mijn vriend en ik beide thuis zijn en ik ga even twee minuten de deur dicht doe of even de vuilbak buiten aan de straat zet gaat hij enorm miauwen wanneer ik weer terugkom dan is het klaar en gaat hij lekker lopen krollen, is dit verlatingsangst?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Verlatingsangst zie je soms bij katjes die door de mens met de fles zijn grootgebracht.Zo'n kat is helemaal gericht op die persoon, op een overdreven manier Je kan het zien als een obsessie, en het is welzijnsondermijnend voor het dier. Bij verlatingsangst komt een heel scala van gedragingen kijken, en als het alleen bij mauwen blijft vermoed ik dat dat bij jouw kat niet het geval is.
Rieneke1