Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer gaat een konijn omlaag?

Ik heb nu sinds gisteren 2 nieuwe konijnen van 6 weken oud en vandaag heb ik het luikje naar de onder kant van het hok opengezet maar ze durven alleen een stukje van de loopplank af te lopen maar dan gaan ze niet verder? Weet iemand hoe dit komt. Moeten ze gewoon nog het onderzoeken of ligt dit eraan dat ze achter het gaas de kippen kunnen zien?

3 jaar geleden
1.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Kippen en konijnen kunnen best samen gaan. Ik denk dat ze gewoon nog even moeten wennen en langzamerhand een stukje verder naar beneden zullen lopen,

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jonge dieren zullen altijd een nieuwe omgeving willen verkennen en zijn daar erg voorzichtig in. In het wild zitten jonge vogeltjes en de meeste (ook grotere) jonge dieren erg beschut in struikgewas onder takken en bladeren en alles wat ze beschermt tegen eventueel gevaar van buiten af. Heel langzaam leren ze de omgeving te accepteren als (meer of minder) veilig en komen ze uit hun vertrouwde plekjes. Zo ook jouw konijntjes. Leg eventueel wat worteltjes (peentjes) iets verder van de plank waar ze van moeten afkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding