Kan het zijn dat een kat tijdens het spinnen anders adem haalt?

Hallo kan het zijn dat een kat tijdens het spinnen anders adem haalt.mijn kat doet dit zo te zien.heeft het niet benauwd.haar longen zijn goed want de dieren arts heeft voirge week nog naar haar longen geluisterd

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De meeste katachtigen kunnen spinnen, maar alleen de huiskat kan spinnen bij het uitademen en inademen. Andere katachtigen zoals een leeuw kunnen dit alleen als ze uitademen. De kat kan een grote ader, die over het middenrif loopt, laten trillen door spieren samen te trekken.
Die trilling kan je ook voelen als je een hand onder de buik houdt.
Toegevoegd op 15 april 2020 15:15: tekst