Wat eet een kat buiten brokjes om nog meer?

Mijn kat heeft aan brokjes niet genoeg. Wat kan mijn kan daar buiten nog eten? Bedankt voor je antwoord!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
ronron1212
4 jaar geleden
Kattenvoer gewoon te koop bij de super en de dierenzaken

Antwoorden (3)

Vers vlees wordt steeds populairder. Steeds meer eigenaren stappen over op vers vlees. Niet alleen honden, maar ook katten kunnen prima rauw vers vlees eten. Katten zijn carnivoren, waardoor zij veel vlees nodig hebben om aan alle dagelijkse voedingsstoffen te komen. Verder worden er geen schadelijke stoffen of kleur- geur- of smaakstoffen toegevoegd aan rauw vlees. Als eigenaar stel je zelf de maaltijd samen, waardoor je je je geen zorgen hoeft te maken over wat je kat eet. Je kunt ook kant- en klare maaltijden kopen bij webwinkels of dierenwinkels. Bang voor ziektes door rauw vlees hoef je niet te zijn, hier kunnen katten prima tegen. Geef je kat alleen nooit varkensvlees.
fremar
4 jaar geleden
Veel katten zijn gek op kuikens. Het is prima voeding maar niet voor elke dag, dus meer als afwisseling net als kippenmaagjes bv of een stukje rundvlees.
Deze kun je kopen bij een dierenwinkel. Vraag er even naar want ze liggen meestal ergens waar je als klant niet zelf bij kunt. (Heb er eens naar gevraagd: voor de zwakke magen van andere klanten.)
Je kunt kuikens ontdooien en zo geven, maar let op dan zit je dus met eigeel op de vloer. Buiten is dat geen probleem. Geef je binnen te eten, kook ze dan eerst en het probleem is opgelost.
Een kuiken per kat is voldoende.

Brokjes als droogvoer kan je trouwens ook afwisselen met natvoer uit blik. Zoek wel een goed merk, veel vlees en weinig vulling erbij zoals granen en groenten. Katten zijn carnivoren en hebben daar geen behoefte aan en zit niets nuttigs in vandaar *vulling*.

Je kunt dus afwisselen en natvoer (blik) verdient de voorkeur boven alleen maar brokjes.
De ene kat is de andere niet, de een is gek op vis (gekookte) de andere wil alleen maar kip (kuiken) en de derde lust alles dus ook kippenmaagjes en een stukje rundvlees.
Wil je je kat meer geven dan is het een kwestie van uitproberen wat katje lekker vindt.
Succes!
-----
N.B.
-Je mag nooit rauw varkensvlees geven. Dit heeft een hoog risico op het gevaarlijke Aujeszky-virus (veroorzaker pseudo-hondsdolheid). Dit is dodelijk.
-Met het hiervoor beschreven stukje rundvlees bedoelde ik rauw hart.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben benieuwd wat je ermee bedoelt dat je kat aan brokjes niet genoeg heeft.
Bedoel je dat hij blijft zeuren om eten? Een kat moet te allen tijden kunnen eten: bedenk dat het natuurlijk is voor een kat om 15 a 20 x per dag wat te eten.
Als je kat te dik dreigt te worden los je dat niet op door maar 2 x per dag eten te geven, maar door meer beweging en door het eten in voerpuzzels aan te bieden.
Ook kan je overgaan op een goede kwaliteit natvoer, aangezien dat de kat een meer voldaan en verzadigd gevoel geeft dan brokjes.
Als je kat blijft zeuren om brokjes, veel eet, maar toch niet aankomt, zou ik een bezoekje aan de dierenarts aanraden en de schildklierfunctie en suiker laten controleren.
Je vraag is erg onduidelijk gesteld, dus vandaar dit algemene antwoord.
Rieneke1