Is mijn hond een podengo of een podenco?

Hallo,
Ik heb een hond van 6 jaar die we hebben geadopteerd uit Portugal. Ze is gevonden in een prullenbak als puppy. Maar mijn vraag is of het een podengo of een podenco is, kan ik het verschil ergens aan zien?
Mijn hond heeft alleen geen rechtopstaande oren maar hangoortjes.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.2K
Pieterke
4 jaar geleden
Dit vond ik op internet:
Zoekresultaten
Samenvatting van internet
de oren staan, net als bij de Podenco Ibicenco, rechtop. ... De jachtmethoden van de Podengo Portuguès lijken op die van de Spaanse Podenco, waarbij de 'Pequeno' ook onder de grond en in rotsspleten werkt bij de jacht op konijnen.
Rasstandaard en indeling - Rasstandaard - Podenco, Galgo ...
https://podenco-info.weebly.com › rasstandaard
paulus811
4 jaar geleden
Hoe kun je zo'n leuk beest nou in een prullenbak gooien? Dan is er echt iets goed mis met je. Gelukkig is hij/zij goed terecht gekomen.

Antwoorden (1)

De Podenco Ibicenco is meer een hazewindachtig ras. Wat jij op de foto laat zien is de Podengo Português.
Het is de middelste van de linkse hondjes.