Is het waar dat katten elkaar niet meer kunnen herkennen nadat ze even uit elkaar zijn geweest?

Mijn kater wordt volgende week gecastreerd omdat hij kenmerken laat zien dat hij drachtig is. Hij begint sinds kort zijn zusje te bijten in haar nekvel en wil er boven op. Dit is typisch gedrag voor een kater dat drachtig wordt. Daarom laten we hem castreren. Zijn zusje laten we eerst nog niet steriliseren omdat ze nog heel klein is.

Is de kans groot dat ze elkaar niet meer herkennen nadat de kater gecastreerd is? Ze zijn altijd samen geweest, we hebben ze sinds ze 11 weken zijn en we hebben hen nooit uit elkaar gehaald.
Met drachtig bedoel ik; krols

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Een poes kan drachtig zijn (dragend), een poes is krols, een kater niet.
Als de kater van de dierenarts terugkomt zal hij ruiken naar ontsmettingsmiddel, zich nog niet helemaal hebben hersteld en wat afwezig zijn. De poes zal hem daardoor tijdelijk ontwijken. Ze zullen elkaar na verloop van tijd weer herkennen, als de 'stank' weg is. Maak je niet druk.
Lees eens wat meer over de geslachtskenmerken van poes en kater, dat helpt vergissingen voorkomen.
Ivana
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt! Hier heb ik wat aan. Ons was verteld dat de kans groot is, dat ze elkaar niet meer herkennen als ze een poosje uit elkaar zijn geweest.

Andere antwoorden (1)

Mijn schoonmoeder fokt katten, en die laat als zij kittens heeft ze vaak genoeg castreren/steriliseren. Sommigen uit hetzelfde nest gaan naar een andere fokker en worden dus niet geopereerd, maar eigenlijk altijd als de kittens weer terug komen van de dierenarts kent de hele groep ze nog gewoon (met groep bedoel ik katten buiten het groepje moeder met kittens) en is er eigenlijk nooit een probleem met het weer samenvoegen. Ze kunnen wel even gaan snuffelen en misschien zelfs grommen of blazen, maar uit eindelijk zullen ze weer wennen aan elkaar.