Wat moet je doen als je kat al anderhalf jaar huidproblemen en jeuk heeft?

Mijn poes heeft nu al bijna anderhalf jaar last van huidproblemen en dan vooral jeuk en heeft ook allemaal kleine korstjes op haar huid, het is geen schurft zeggen de dierenartsen (ben er inmiddels al bij 5 geweest) maar het is ook geen voedsel allergie want ze is nu al zo lang op dieet en heeft er nog steeds last van vlooien zijn ook niet aan de orde en wormen heeft ze ook niet, ik ben wanhopig want iedere keer zo ong. om de drie maanden kan ik weer terug naar de dierendokter en wat ze dan krijgt is een pretnison spuit zodat ze weer wat rustiger wordt en minder last van haar huid heeft. Het is zo zielig om dat beest zo te zien en t ergste vind ik nog dat ze qua karakter ook helemaal veranderd is, ze is bang voor van alles en schrikt al als ik bwvs BOE roep..pfff en geen enkele dierenarts kan me zeggen wat er nu scheelt ik wordt er radeloos van, misschien dat iemand dit probleem herkend en me kan helpen

4 jaar geleden
1.7K
Rieneke1
4 jaar geleden
Wat een narigheid :( Deze symptoombestrijding schiet niet op: vraag je dierenarts een verwijzing naar een specialist.
marjolein55
4 jaar geleden
Als de dierenarts geen oplossing weet kun je misschien naar een huidarts voor katten gaan ,misschien weet die wel een oplossing
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een andere dierenarts zoeken, als je huidige dierenarts het al 1,5 jaar niet kan vinden en alles getest heeft is het tijd voor een andere.
Of
Wat je ook kunt doen is informeren in Utrecht
https://www.uu.nl/organisatie/veterinaire-service-en-samenwerking/patientenzorg/universiteitskliniek-voor-gezelschapsdieren
bij de Universiteitskliniek in Utrecht. Dit moet echter via verwijzing door de dierenarts. Wellicht eerst zelfs eens informeren in Utrecht @Red010 .

Antwoorden (1)

Het zou mij niks verbazen als jouw kat atopie problemen heeft: allergische reacties op stoffen in de omgeving.

De symptomen jeuk en kleine korstjes horen in ieder geval bij allergieën.
Een kat hoeft niet alleen allergisch te zijn voor voedsel!
Ook katten kunnen reageren op pollen, huisstofmijt, andere huisdieren, mensen etc. etc.

Omdat jouw kat al zo ontzettend lang aan het dokteren is, zou ik verder gaan. Bijvoorbeeld naar een specialist (in de bron staat een kliniek).
Door middel van huidtesten en bloedonderzoek kan de oorzaak gevonden worden.
Verder bieden ze ook een behandeling aan om van de allergie(en) af te komen.

Een spuit met prednison werkt vooral tegen ontstekingen en niet tegen de allergie zelf!

Succes en onderneem actie, het duurt al te lang.

https://dierenziekenhuizen.nl/katten/allergie-en-huidproblemen-bij-de-kat/atopie-kat/
Zij hebben circa 13 vestigingen.
Toegevoegd op 19 september 2019 18:22: tekst