Hoe breng ik 'stronghold' aan bij mijn kat?

Ik heb meerdere katten. Altijd een kriem om spot-on aan te brengen. Het spul is best duur, maakt op zich niet uit maar dan moet het wel goed op de huid komen. Ik doe het al een tijd met een handdoek (tip van iemand aan wie ik deze vraag al eerder eens heb gesteld) maar ook dat is niet echt leuk...
Ik krijg het sowieso niet voor elkaar zoals ze op de filmpjes laten zien.
Heeft iemand nog een tip? Heel graag!

Gr Lobe
Dat met een handdoek doe ik zo: leg de kat erop en laat hem (als het lukt) erop liggen. Dan doe ik de handdoek strak om hem heen zodat alleen het koppie zichtbaar is. Dan alleen lukt het. Maar voor mij niet leuk laat staan voor de kat...

4 jaar geleden
2.5K
ronron1212
4 jaar geleden
Je kan niet gewoon je kat opschoot nemen hem vasthouden en een druppel in zijn nek doen of zijn ze zo wilt mijn kat doet ik altijd zo.
misslobe
4 jaar geleden
Nee,ik heb echt geen wilde katten hoor maar ik denk dat ik zelf te gestresst ben en dat voelen ze dan...
ronron1212
4 jaar geleden
Waarom moet je gestrest zijn een druppel en klaar het in rollen in een handdoek dat is stres voor je kat
Rieneke1
4 jaar geleden
De methode met de handdoek is snel weer vergeten als je iets lekkers geeft achteraf. Niet dralen maar snel en trefzeker handelen is het beste. Trouwens al eens overlegd met je da over een goed oraal middel? Succes!

Het beste antwoord

Wij doen het met z'n tweeën - maar in je eengje lukt het ook wel.

Onze manier:

Pak de kat in z'n nekvel. Echt een goede huidplooi maken in z'n nek en heel stevig vastpakken. De kat verslapt dan (is een reflex uit de kittentijd).

Blijf hem zo vasthouden terwijl je hem tegelijk stevig op de grond drukt. De ander (of jijzelf) kan nu het spul boven-achterop het koppie aanbrengen.

De kat jankt klaaglijk, en vlucht direct weg als je hem loslaat. Hij krijgt van ons dan wat lekkers. Vijf minuten later is hij de "marteling" al vergeten, dus de stress is gelukkig van korte duur.
Cryofiel
4 jaar geleden
misslobe
4 jaar geleden
Ik heb het gedaan op de manier van bij het nekvel vast pakken en houden en dan snel het spul aanbrengen. Dat werkt perfect! Beste antwoord!

Andere antwoorden (1)

Makkelijkst: doe het samen met vriend/vriendin, de een houd vast en de ander druppelt.

Zelf had ik er eerst ook moeite mee. Ligt ook aan de kat, de ene is de andere niet, maar stress voelen ze zeker. Met de handdoek is een snelle methode, kat is wel hulpeloos dus zal het niet zomaar uitzitten.

*Iemand gaf ooit deze tip: Als je het kunt, ga dan op je knieën op de grond zitten met de kat tussen de benen, met de ene hand de nek vastpakken en de andere druppeltje op de huid - niet vacht. Hierbij heb je twee handen vrij, dat maakt het makkelijker.
Succes hoor, @misslobe!