Hoe voelt het als een agapornis je in je vinger bijt (kunt u een omschrijving geven)

Ik ga binnen kort een agapornis nemen ik heb gehoord dat ze bijten maar ik weet niet hoe dat ongeveer voelt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (6)

Geen zorgen, je overleeft het wel.
Het is maar een klein papegaaitje. Het is erger als er een Amazone papegaai of nog erger een Ara in je vinger bijt.

Je voelt het wel, maar echt heel pijnlijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Agapornissen worden met handschoenen getraind. En je kan er duidelijke littekens aan overhouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Geen litteken te zien hoor en hij heeft me toch regelmatig gebeten, bijvoorbeeld als ie het er weer niet mee eens was dat ik hem weer in zijn kooitje wilde zetten.
Rieneke1
13 jaar geleden
ik denk dat jouw vogeltje je stiekem toch wel lief vond c4th.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we konden het over het algemeen goed met elkaar vinden en in elke goede relatie heb je wel eens een beetje mot met elkaar :)
Kan best wel zeer doen, maar dan altijd nog beter in je vinger dan in je lip; veel mensen willen meteen "kusje" doe met een Parkiet-achtige, maar dat raadt ik (en velen ongetwijfeld met mij) niet aan...

In je vinger valt best wel mee hoor...

Toegevoegd na 22 seconden:
doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, lip is minder. Nog leuker is het als het beestje aan je tong gaat hangen, dat heeft mijn zusje voor elkaar gekregen, die stak haar tong pesterig naar het beestje uit, duurde minder dan een seconde voor die er aan hing :) Mijn zusje is alleen een trage leerling. Zij is de enige die met alle drie mijn huisdieren minder plezierig contact gehad heeft, de hamster hing aan haar vinger (had ze hem ook maar niet moeten plagen) (hamsterbeten zijn trouwens pijnlijker dan de beten van een agapornis), de konijn heeft haar geschopt met zijn achterpoten (maar dat was volgens mij niet met opzet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och, wel sneu voor je zusje, maar heeft ongetwijfeld gezorgd voor komische situaties ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach wie kaatst moet de bal verwachten, als jij diertjes uitdaagt, moet je niet raar opkijken als ze de uitdaging aannemen.
Een agapornis kan flink bijten. Door uit schrik je vinger weg te trekken kan zijn gebogen snavel je huid aardig beschadigen.
Maar je zal het wel overleven.. je ego loopt de grootste deuk op denk ik.

Maar niet alle agapornissen bijten. Als je de tijd neemt om ze met veel aandacht en geduld handtam te maken en hem niet in het nauw drijft dan komt het wel goed.

Verdiep je in zijn gedrag en zijn wensen en dan ben je al een heel eind op weg.

Op bijgevoegde link info over het op een goede manier handtam maken.

SUCCES!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" je ego loopt de grootste deuk op denk ik." + ;-)
Wanneer een agapornis in je vinger bijt dan kan dat behoorlijk pijn doen. De agapornis heeft namelijk een puntje aan zijn bovensnavel.

Wanneer je voorzichtig met je vinger een agapornis wilt benaderen doe dat dan altijd met de nagel naar boven. Zo doet het vrijwel geen zeer mocht de agapornis bijten. Het puntje dringt namelijk niet door in je nagel.

Ik heb zelf agapornissen gehad en liet ze regelmatig even los vliegen. Eentje pakte ik altijd met een handschoen of handdoek, omdat ie behoorlijk kon bijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was van de week toevallig bij een vriendin die papegaaien en agapornissen kweekt, en toevallig hadden we het over dat bijten, omdat de kinderen steeds bij de grijze roodstaart in de kooi zaten. als DIE je bijt, ben je niet blij. Hij kan een walnoot kraken met die snavel, dus ga maar na. Een klein kindervingertje kan hij bijna volledig amputeren.

De agapornis daarentegen kan een stuk minder schade aanrichten. Het is een gevoelige, snijdende pijn (ongeveer alsof iemand met een wat botte schaar even flink per ongeluk in je vinger knipt), en je kunt er een snijwond aan overhouden, maar meestal is het vooral de druk van de beet zelf die voornamelijk een schrikeffect teweeg brengt.

Maar wanneer je eenmaal een paar van die beestjes hebt, weet je in mum van tijd hoe het voelt ;-) Onaangenaam, maar niks om je zorgen over te maken.
Hele kleine kinderen moeten wel oppassen; kleinere vingertjes, dus dat doet wel effe meer zeer. Niet met de vingertjes in de kooi laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou toevallig heb ik er zelf 2. en hoe wilder ze nog zijn hoe harder ze bijten hoe tammer ze zijn hoe minder hard en minder pijnlijk ze bijten. echt tot bloedens aan toe heb ik het nog niet meegemaakt ( wel met een boeren bont papegaaitje) maar toch kun je het wel goed zien in je vinger zo,n snavel afdruk. en t kan zelfs zo zijn dat ie je vel iets los bijt. .t zijn wel hele leuke lieve en intelligente vogels trouwens maar hou wel soort bij soort ga geen rosseicollis bij de personata in zetten of een fisscerei. want dan bestaat de kans dat het fout kan gaan. veel plezier gewenst met je agapornissen