hoe kan je een mechelse herder best trainen?

ik heb thuis een mechelse herder van 1jaar oud.
maar ze luistert niet naar mijn bevelen.
hoe kan ik ze best trainen(zitten,liggen,hier,blijf,...)

4 jaar geleden
3.2K
ronron1212
4 jaar geleden
https://digidog.nl/trainen-hond-9-tips-snel-resultaat/

Antwoorden (2)

Consequent zijn. Niet denken dat dat beest na 1 keer snapt wat je bedoelt. Goed gedrag belonen, en het belangrijkste:zoek uit of er een hondencursus ergens in de buurt is, en ga daar heen.
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Hondenschool idd.
jamies
4 jaar geleden
er is geen hondenschool in de buurt.wat nu?
Je hebt een hondenras gekozen dat ontzettend graag samen wil werken voor de baas, tenminste als de baas-hond relatie goed is. Ook is deze hond volop in de puberteit en is pas geestelijk volwassen rond de 2 a 3 jaar. Zoals in een eerder antwoord al geschreven, zoek een hondenschool die positief traint voor een goede basiscursus. Daarnaast is het ook heel leuk om met deze rassen actief aan het werk te gaan, denk hierbij aan detectie (hobbymatig) mantrailen of speuren, reddingshondenwerk. Bij een Mechelaar moet je niet alleen lichamelijke activiteit bieden maar vooral ook geestelijk/mentaal. Hersenwerk kan je heel goed thuis samen doen. Neem ook eens contact op met 1 van de 2 rashondenvereniging voor Belgische Herders, daar wordt je vast wijzer van.
jodyenboyke
4 jaar geleden
jamies
4 jaar geleden
er is geen hondenschool in de buurt.wat nu?