Als ik mijn konijn op mijn schoot zet gaat hij keihard naar m'n hoofd rennen. Is dit goed of niet?

En wat kan je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Ik heb altijd geleerd dat het een vorm van aandacht is, wat vaak een onderliggende angst als gevolgen heeft. Een konijn dat bijvoorbeeld vaak, te lang is opgesloten geweest, of een onprettige ervaring heeft opgedaan met mensen, zoeken aandacht door dicht tegen een communicatie middel te kruipen. Als jij communiceert met je handen, rent hij naar je handen. Als jij communiceert door veel te praten, komt hij naar jou hoofd. (Althans, zo is dat mij altijd geleerd!)

Echter zal je het waarschijnlijk nooit 100% zeker weten. ik heb ruim 20 minuten voor jou op google gekeken, maar je komt allerlei verschillende verhalen tegen. Van angst, tot gezondheidsklachten.

Om het gedrag van je konijn te meten, kan je het aller beste even kijken op toegevoegde URL. Hier staan ruim 100 gedragingen, en betekenissen van konijnen uitgelegd. Hopelijk heb je er wat aan! Succes!
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Okay dank je
''En wat kan je er tegen doen?''
Antwoord: heel simpel, niet meer optillen.
Konijnen zijn prooidieren, en dus vaak heel bang. De meeste konijnen vinden het verschrikkelijk om opgetild te worden. Ik heb 4 konijnen die letterlijk gaan knorren en hijgen van schrik wanneer je ze oppakt. Laat ik ze rustig in hun ren lopen zonder op te pakken, dan komen ze graag naar me toe om geaaid te worden. Laat jouw konijntje dus rustig op de grond staan, daar wordt het beestje heel wat blijer van.

Mijn konijnen klimmen ook altijd naar mijn hoofd wanneer ik hen noodgedwongen moet oppakken. Ik ervaar dat als een vorm van angst, het liefst willen zij ontsnappen of zich verstoppen in je nek.
Konijnen zijn trouwens ook groepsdieren, ze hebben altijd een maatje nodig! Wanneer ze een soortgenootje hebben zijn ze ook gelijk een stuk minder bang ( is mijn ervaring)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je wel