Kan mijn kattin mee met de camper?

Mijn kattin is in de zowat 3 jaar dat ze bij mij is nog nooit langer dan een paar uur alleen geweest. Ze is zeer rustig en is gewoon binnenhuis te leven in een appartementje van 50 m3.
Nu wil ik met mijn dochter en schoonzoon een week met de camper weg en ik wil haar niet in vreemde handen achterlaten. Wat denken jullie? Kan dat?

4 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet doen, kat in zijn eigen omgeving laten.

Antwoorden (1)

Geen goed idee,
Een kat is aan huis gewend en geen hond die graag met de baas op stap gaat.
Voor een kat is het stress. Bovendien is het niet ondenkbaar dat jouw poes ineens naar buiten stapt en terecht komt op een vreemde plek. In paniek gaat rennen met al die vreemde mensen, geen eten heeft en voorlopig of voor altijd weg is. Dat is het risico.

Beter zoek je iemand die je vertrouwt. Iemand die ook katten als dier en verzorging kent om haar tijdens jouw afwezigheid van natje en droogje te voorzien en niet de kattenbak te vergeten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Ben ik het helemaal mee eens. Een kat lijdt meer van 'weg van eigen huis', dan van een tijdje alleen zitten in vertrouwde omgeving. Misschien kan degene die je kat verzorgd een uurtje de krant lezen bij de kat, zodat er toch wat huiselijkheid is (dat deed mijn vader altijd als ik een paar dagen weg was).
Jodokus: plus
Rieneke1
4 jaar geleden
Uitstekend antwoord, niets aan toe te voegen.