Wat heeft mijn poes op zijn hoofd?

Laatst toen mijn poes weer naar binnen kwam nadat hij een poos buiten was geweest viel het mij op dat hij iets geks op zijn hoofd had zitten wat er eerder nog niet zat. Nu een week later zit het er nog steeds. Zelfs ben ik niet zon dierenkenner, maar misschien als iemand anders de foto bekijkt hij wel gelijk ziet wat het is?
Ik heb trouwens het idee dat het plekje groter is geworden, maar ben hier niet zeker van.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is idd een teek. Makkelijk met een tekentang te verwijderen. Had eigenlijk gelijk moeten gebeuren. De kat van mijn broer heeft Hemobartonella Felis opgelopen er door. Ernstige aandoening.

Antwoorden (1)

Dat is een teek die moet er uit gehaald worden. Je kunt het zelf doen maar zorg dan wel dat de kop er uit is anders ga even langs de dieren arts.
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
Het is inderdaad een teek. Verwijderen alleen doen met een speciale tekenpincet, anders knijp je de teek kapot en spuit de teek juist zijn gifstoffen in de kat.
Na verwijderen kan er nog een klein plekje of bultje blijven zitten, dit trekt vanzelf weg. Tekenpincetje, tangetje of een 'mini-koevoetje' (speciaal om teken te verwijderen bij harige huisdieren, heel handig!) haal je voor een paar euro bij de dierenwinkel.