wat heb ik nodig voor de verzorging voor een kat?

ik heb sinds kort een kat ik heb al een voeder- en drikbak + een kattenbak.
Wat heb ik nog nodig?

4 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een reismand voor als je de deur uit moet met de kat. Bijvoorbeeld naar de dierenarts.
Een krabpaal is ook wel handig.
Wat speelgoed. En een eerste controlebezoek bij de dierenarts is ook geen overbodige luxe.
Ivana
4 jaar geleden
Een hoop geduld en zelfbeheersing als er iets wordt vernield. Beetje opvoeding kan ook helpen bij katten, al gaat dat minder makkelijk dan bij een hond.

Het beste antwoord

Meer drinkbakken die je her en der neer kan zetten, want katten zijn slechte drinkers. Gebruik brede lage schalen, ook voor het voer, zodat de snor van de kat de randen niet raakt, dat irriteert. Verder nog een tweede kattenbak, op afstand van elkaar en van het eten en drinken plaatsen: veel katten poepen en plassen graag op verschillende bakken.
Slaapplekjes, zowel hoog als laag, met een lapje of deken er in. Dat kunnen dure mandjes zijn, maar ook kartonnen dozen. Speeltjes, niet alleen muisjes, propjes folie of papier, maar ook hengeltjes en veters waar jullie samen mee kunnen spelen. Valeriaantinctuur en play spray (catnip) om de kat leuke geurtjes te laten ervaren. Krabpalen of planken en krabmatten, liefst in de loop plaatsen. Een borstel of kam om je kat af en toe (vooral niet te vaak) wat te kammen en borstelen. En wellicht, als het een binnenkat is, een kameraadje. Succes en veel plezier samen!
En met dank aan Vics: een vervoersmand, die je gezellig in de kamer laat staan, zodat de kat niet in de stress schiet als hij er in moet.
Toegevoegd op 09 juni 2019 18:25: tekst
Rieneke1
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Now, voor de verzorging van uw kat heb je nodig: Voerbak en waterbak, Kattenbak, Kattenmand, een Krabpaal, een Kattenluik en katten speelhuis en daarnaast ook enkele Kattenspeeltjes, zoals Bol garen, etc
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Een bol garen is ongeschikt als kattenspeeltje.