Doet het pijn als mijn kat ergens tegen loopt?

Mijn kat ( britse korthaar ) draait haar ineens vaak wild om (om te spelen) en loopt dan met volle snelheid met haar hoofdje ergens tegen aan . Je hoort die klap door heel het huis heen.
Nu vraag ik mij af of dat dan ook pijn doet aan haar hoofdje als ze ergens hard tegen botst.
Blijkbaar zijn britse kortharen wel nogal heel naïef. Dus daarom loopt ze mss over tegenaan ..;

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
4 jaar geleden
Is je kat al wat ouder? Is ze altijd al zo geweest? Katten maken er niet echt een gewoonte van in volle vaart tegen dingen op te lopen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@rieneke1 Nee mijn kat is 1 jaar oud dus het kan niet zijn door dat ze oud is ...

Antwoorden (1)

Jazeker, dat doet pijn. Dieren, katten, hebben ook zenuwen

Wanneer een kat pijn heeft toont hij dit niet. Jouw poes zal na tegen een deur aan te lopen niet laten merken dat er iets mankeert. Dieren in het wild doen dit niet omdat zij niet zwak mogen lijken. Du moment dat de zij zwak lijken, worden zij een prooi waar meteen jacht op gemaakt zal worden.
Het is dus van levensbelang om NIET te tonen dat zij iets mankeren of eventjes zwak zijn/pijn lijden.

Vertrouw je het niet of ben je bang dat poes iets mankeert, maak dan een afspraak met de dierenarts. Een klap die je door heel het huis heen hoort, is wel hoor!

Een paar tips:
.verandering in gedrag
.minder eten (mag niet langer dan 1 dag zonder voedsel!)
.minder drinken
.naast de bak behoefte doen

Bel dan zeker de dierenarts!