Welk hondenras is dit?

Ik keek gisteren een film noir, en daarin kwam deze hond voor. Ik vond het een hele leuke hond, en ik vroeg me af van welk ras deze hond is, of is het een mix van verschillende rassen?
Weet iemand dit?
Toevoeging; de film die ik keek heet Turn the key softly

Picture for question
4 jaar geleden
4.8K
Antoni
4 jaar geleden
Misschien vind je ook meer informatie over de hond als je 'gewoon' informatie over de film zoekt.
tinus1969
4 jaar geleden
Dit lijkt op een Ierse terriër.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Heeft iets weg van een italiaanse waterhond.
Amadea
4 jaar geleden
Misschien maakt deze foto het wat duidelijker: https://i.ebayimg.com/images/g/1VMAAOSwwB5bu78P/s-l1600.jpg

Het beste antwoord

Deze hond heeft wel iets weg van de draadharige Fox Terriër, althans in niet geschoren of nog beter niet geplukte staat. Maar het zou net zo goed een mix kunnen zijn met allerlei rassen. Zoals bv een toypoedel en wellicht een rasloos hondje zoals Benji (film 1974) dat later erg populair werd.

De draadharige Fox Terriër wordt zo genoemd vanwege de dichtbehaarde, draadachtige structuur van zijn vacht.
.
Foto is van Benji