Waar kan ik dwerkatten kopen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://bgrator.ru/gezondheid/8645-dwergkatten-alles-wat-je-moet-weten-over.html Koop liever een normale gezonde kat. Een dwergkat is erg zielig en je zou de kassa van zo een fokker niet moeten willen spekken. De meeste dwergkatten leven hun hele leven met pijn, zie,te, ongemakken. Net zoals die mismaakte doorgefokte andere dieren.
Z512099
5 jaar geleden
Uit de bron:
“Duidelijk is dat hun korte pootjes het springen bemoeilijkt. Willen ze toch ergens opkomen, dan zie je vaak rechtop staan als een stokstaartje om hun route te bepalen.
Daarnaast hebben ze enige genetische aanleg voor problemen met de ruggengraat. In sommige gevallen is deze te kort (‘lordosis’). Daarnaast zijn ze gevoelig voor borst problemen, waarbij het borstbot indaalt, alhoewel dit bij meerdere rassen voorkomt.” Door hun korte pootjes kunnen ze moeilijk springen, daardoor kunnen ze niet echt kat zijn, vanwege hun mismaaktheid zijn nog vele gezondheidsproblemen te verwachten, schandelijk dat er (veel) geld wordt verdiend op de rug van deze dieren...bah!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarom zou je met je volle verstand een dier aanschaffen waarvan je van te voren al weet dat het niet een normaal dierwaardig leven kan leiden zonder pijn en ongemakken?
Ik snap dat niet hoor!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+++ getverderrie, een op geldbeluste fokker zijn bankrekening spekken

Antwoorden (1)

In Nederland is een mogelijkheid Cattery van de Bosbengels in Soest.

Munchkin - dwergkat
n Nederland wordt het ras niet erkent. Dit heeft mede te maken met het feit dat de genetische afwijking zorgt voor zowel een fysieke als een bewegingsbeperking voor de kat. Ondanks dat de Munckin er superschattig uit ziet, is en blijft het een genetisch defect dat problemen met zich mee brengt.