Hoe lang kan een teek in de vacht van de hond leven?

Ik ondekte een volgezogen teek bij mijn hond. Terwijl ik hem 2 dagen daar voor nog heb geborsteld. Hoe snel groeit een teek ? En hoe lang blijft hij zitten?. Deze teek viel uit zijn vacht en leek op een erwt met pootjes.
Later on dekte ik een bultje op mijn hond zijn kop. Ik heb daar trek zalf opgedaan en het word nu wel kleiner.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (1)

De teek leeft ongeveer 5 tot 7 dagen op een huisdier en laat dan los.
Daarna gaat de teek niet dood!
Het bultje kun je zien als een soort 'muggenbultje'.
Ik doe er een link bij van een dierenarts.
Als je dan weer een keer een teek ontdekt die niet loslaat, weet je wat je moet doen.
http://www.dapdevrijheid.be/wp-content/adviesbrieven/Adviesbrief%2024%20-%20teken%20en%20de%20ziekte%20van%20Lyme.pdf
Het is namelijk wel belangrijk om een teek zelf te verwijderen, indien deze nog vast zit.
Toegevoegd op 05 maart 2019 20:52: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je wel! Voor jouw info
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Graag gedaan :-)