Wwaarom kraait mijn hond als ik hem aan het begin van zijn staart krap?

Ik heb een schat van een hond. Soms gaat hij met zijn rug voor mij staan en als ik hem bij het begin van zijn staart krap dan kraait hij het uit en bijt hij met zijn bek in zijn speeltje.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een gevoelig plekje, maar van een kraaiende hond heb ik niet eerder gehoord. Ook achter het oor of onder de bek heb je gevoelige aai- of krabbel-plekjes.
Vergeet niet dat ook honden verschillen en niet iedere hond reageert op dezelfde manier.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Het kan ook zijn, dat de hond daar jeuk heeft en er zelf niet bij kan, en de hond kan ook last hebben van zijn anaalklieren. Dus kijk even goed naar je hond en twijfel je vraag het na bij een bezoek aan de dierenarts.

Antwoorden (1)

Bij een hond is dat een gevoelig plekje, maar dat vinden ze juist lekker voelen. Eigenlijk is het een soort van ¨kietelen¨ maar dan bij honden.