Welk ras zou mijn kat kunnen zijn?

Beschrijving van mijn kat: 8 maanden oud, gewicht is rond 4 tot 5 kilo. Vacht rond zijn hals is aanzienlijk langer dan de rest van zijn vacht. De rest van zijn vacht is best lang en zacht.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Je hebt een mooie kat! het zou me niet verbazen als er een Noorse boskat in de mix zat. Hij lijkt er echt op, is iets minder uitbundig met de kraag, maar mooie kater hoor!
---
Wat ik vergat te schrijven is dat je dus een HTK (huis, thuis en keuken-) kat hebt. Dit betekent een verzamelnaam voor rasloze katten. Ik schreef al over de mix en bedoelde dit daarmee.

Met dank aan @Rieneke1 en @Ozewiezewozewiezewallakristallix.
Toegevoegd op 23 januari 2019 15:40: tekst
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel, zijn moeder is trouwens een europese korthaar.
Rieneke1
5 jaar geleden
Zolang er geen stamboom bij de kat hoort is het helaas een rasloze kat oftewel een htk katje.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
De woorden "in de mix" maakt het al een rasloze kat en dus per definitie géén Noorse boskat !
Het is een HTK (Huis Tuin en Keukenkat) wat een vriendelijk woord is voor "rasloze kat" zie ook: http://www.felinewelfarefoundation.org/felines/common/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat een problemen worden er gemaakt.
Ik schrijf -in de mix- en -hij lijkt- ... omdat ik niet HTK kat schrijf is het antwoord ineens verkeerd?
Beter lezen wellicht? Hij LIJKT is iets heel anders dan hij IS.
Rieneke1
5 jaar geleden
Waar maak ik problemen dan? Ik geef in de reactie een duidelijk antwoord op de vraag: namelijk dat het een rasloos katje is. Dan kunnen we wel gaan raden wat er ergens nog in de voorouders zit, maar dat zou bijvoorbeeld ook een maine coon kunnen zijn, of whatever. Jammer dat je mijn aanvulling als aanval opvat. Alsnog -
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Rieneke je hebt gelijk.
Ik begreep beide reacties als negatief, niet terecht.
Wil ik HTK aan mijn antwoord toevoegen, is die mogelijkheid spoorloos verdwenen. Raar.