Mogen volwassen katten nog kattenmelk drinken?

Wij hebben twee katten, één van 9 maanden en één van een jaar en 4 maanden. Toen ze allebei nog klein waren heb ik ze soms wat kattenmelk gegeven, en dat vonden ze heerlijk! Ik zit mij af te vragen: zou het nu nóg steeds mogen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Jazeker mogen ze het, want kattenmelk is speciaal voor katten gemaakt zodat de geen diarree krijgen zoals bij koemelk wel het geval is (door de lactose daarin aanwezig).
Wel is het de bedoeling dat je het als lekkernij aanbiedt, dus met mate en zeker niet ipv water. Bedenk ook dat het calorierijk spul is, dus naast het niet te vaak en teveel geven kan je het ook wat aanlengen met water.
Rieneke1