Zijn mijn black mollys zwanger?

Ze zijn inmiddels al 1 tot 2 weken dit formaat. Buik is uitgerekt en lijkt een beetje zilver grijs te worden.
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K
Z512099
5 jaar geleden
Zonder foto is dit niet te beoordelen, ze kunnen evengoed oedeem hebben.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat zijn black mollys?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Visjes (aquarium)

Antwoorden (1)

Ik heb wel enig idee.
Een Black Molly is ongeveer 28 dagen zwanger. Dus de periode die jij aangeeft, kan heel goed.
Ik neem aan dat je zwarte Black Molly's hebt? De buik wordt dan inderdaad grijsachtig, want dat is het geboortekanaal. Natuurlijk hoort er ook en dik buikje bij.
Ik weet niet of je al lang een aquarium hebt? Let er wel op dat de Black Molly levende visjes baart. Deze worden graag opgegeten door andere vissen. Indien je genoeg beplanting hebt, zullen er genoeg overleven.
Eventueel kun je het betreffende visje/visjes separaat zetten in het eigen aquariumwater. Ik weet niet hoe groot jouw bak is?
Ik heb goed gezocht naar een zwarte Black Molly die hoogzwanger is met een duidelijk grijs geboortekanaal. Kun je de foto vergelijken.
Veel plezier. Is echt leuk als de kleintjes geboren worden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Thanks! Ik had een foto's bij willen voegen, maar dat lukte niet. Ik heb al lange tijd een aquarium, ook plaatjes gehad in een kleinere bak. Nu ook black mollys, maar heb geen flauw idee deze eruit zien als ze zwanger zijn. Ja ze worden dikker, maar zijn er andere signalen?
Nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Black Molly's die gewoon zwemmen en eten, zijn verder gezond. De zwangerschap zie je alleen aan het dikker worden en de grijze verkleuring. De kleintjes zie je gewoon eruit komen. Meer kan ik er niet over zeggen.
Het enige andere dat we wel eens hebben meegemaakt was buikwaterzucht.
Maar dan gedraagt de vis zich anders: minder bewegen, raar zwemmen.
Deze visjes (maar dat andere gedrag was je vast al opgevallen) hebben duidelijk de schubben openstaan. Dan moet je zo'n visje eruit halen, omdat het besmettelijk is.
Maar nogmaals (mijn man had het aquarium), ik zag nog het verschil tussen zwanger en ziek.
Hoop dat het zomduidelijk is, anders hoor ik het wel.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hebben jouw platy's nooit jongen gehad? Omdat die ook levende visjes baren.
Dan had je ook kunnen zien dat de buik dikker wordt en een vlekje krijgt.
Veel meer zie je niet aan een vis. Helaas ;-)