Mijn kat heeft veertje op, kan dat kwaad?

Mijn kat at een veertje op van het speeltje (los veertje), kan dat kwaad? Ik heb geprobeerd zo snel mogelijk uit haar mond te halen, maar was net te laat.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
11K
Ivana
5 jaar geleden
Als hij een vogeltje verorbert krijgt hij ook veertjes in zijn bek. Die eet hij ook op.

Antwoorden (3)

Nee dat kan geen kat daar ka je kat wel tegen.
5 jaar geleden
Vrijwel alle speeltjes voor huisdieren zijn getest op gevaren voor die huisdieren. De kans dat er iets mis mee gaat, is daarom heel klein. De speeltjes zouden wettelijk gezien niet gevaarlijk mogen zijn voor de huisdieren.
5 jaar geleden
Ik vind de hengels met veertjes niet echt ongevaarlijk. Gewoonlijk hangt een setje samengetapette veren aan een scherp soort vishaak, waar dan weer wat tape omheen zit. Fanatiekelingen trekken de veren er in 1 pakketje uit, en kunnen dan makkelijk in de haak bijten.

Omdat alle katten die ik heb gehad en heb die hengels nog altijd het leukste speelgoed hebben gevonden koop ik ze toch, maar maak ze eerst wat veiliger:
koop een stukje aquarium (lucht) slang met een diameter waar de veertjes met haakje in passen. Schuif dit over het haakje, schuif de veertjes er in, en omwikkel het dan met ducttape.

Aquariumslang is van dik stevig plastic. Hier zullen ze niet makkelijk doorheen bijten.