Waarom willen andere reuen onze puppy van 10 maanden (ook reu) graag repelen?

Onze puppy van 10 maanden (reu) heeft vaak last van andere reuen die steeds aan hem willen ruiken en/of hem willen repelen. Onze puppy is helemaal niet onderdanig en bijt meestal goed van zich af. Soms rent hij weg, maar wel steeds met de staart trots omhoog. Wat willen die andere honden precies van hem en waarom?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
tinus1969
5 jaar geleden
Wat is/vind jij repelen?

Antwoorden (2)

Dat is een kwestie van de dominantie bepalen / afdwingen.
Waarom neem je eigenlijk een hond als je niets van honden (en andere dieren) weet.
Paste hij mooi bij de gordijnen?
Toegevoegd op 28 oktober 2018 17:27: tekst
5 jaar geleden
jodyenboyke
5 jaar geleden
Dominantietheorie is allang achterhaald. Het is een hormoon kwestie.
jc54
5 jaar geleden
En die opmerking met wedervraag van jou, dat slaat ook nergens op.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie, ik begrijp best wel dat repelen met dominantie bepalen etc te maken heeft. Ik wilde eigenlijk vooral weten waarom de ene reu wel een gewild repel-object is en de andere niet. Onze hond bijt goed van zich af, maar ze lijken toch betoverd te zijn door hem. Maar gelukkig heb ik hier het antwoord al gevonden. Hij ruikt op deze leeftijd blijkbaar sterk naar hormonen.
Die opmerking over de gordijnen snap ik niet, want je kent me niet....
Reddie
5 jaar geleden
@Indy, sorry, slip of the pen. @jodyenboyke, dat is precies hetzelfde.
Dominantie is de sociale term.
Hormonen is de chemische term.
Een jonge reu heeft wel 7x meer hormonen in zijn lijf als gewoon volwassen reuen. Daarom is hij zo interessant voor andere reuen als concurrent, dus ik zou dit goed managen. Zorg dat jouw hond niet in deze situatie terecht komt! Soms wordt een jonge reu "uit het niets"aangevallen door andere reuen. Dat is dus niet uit het niets maar omdat hij een concurrent is met heel veel testeron! Bij op tijd ingrijpen als eigenaar zorg je ervoor dat jouw hond niet zelf hoeft in te grijpen en zelfs agressie moet inzetten.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Ivana
5 jaar geleden
Uiteraard een dikke plus.
Voor Indy: je noemt een reu van tien maanden geen puppy meer. Doe je dat wel, dan behandel je hem op een verkeerd niveau en dat is niet in overeenstemming met de leiding die hij in deze levensfase nodig heeft!!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord JodyenBoyke. Dit verklaart een hoop. Het is een stuk duidelijker nu. Ik zal er rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ivana, puppy is inderdaad een verkeerd gekozen woord. Maak je geen zorgen, we behandelen hem als een grote jongen.