Welk gedrag past bij katten die elkaar aardig vinden?

Onze kat en de buurkat zijn soms samen te zien, maar vaak met een paar meter ertussen. Hoe weet ik of ze elkaar aardig vinden?

5 jaar geleden
7K

Antwoorden (3)

Ze zoeken elkaar op maar vechten niet. Ze mogen in elkaars tuin liggen, al dan niet met gepaste afstand. Gaan samen wandelen (de buurt verkennen - midden in de nacht).

Zolang ze niet vechten is het goed. Niet iedere poes of kat heeft behoefte aan vechten, maar het kan ook ineens veranderen. In feite is niets zo onvoorspelbaar als een kat, je denkt dat je het ziet aankomen, en dan ineens...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Katten die bevriend zijn liggen lekker bij / tegen elkaar. Als ze ergens liggen met tussenruimte geeft dat eerder aan dat ze het beiden een fijne plek vinden maar wijst het niet zozeer op vriendschap. Verder verzorgen / likken ze elkaar regelmatig. Ook wrijven ze vaak met de flanken langs elkaar.
Rieneke1
5 jaar geleden
Als ze niet als dwazen, naar onze maatstaven, naar elkaar krijsen, schreeuwen en lellen. Maar net zoals wij, gezellig samen zijn als 'prrrr, prrr' ervaren.
Geen hoge ruggen en dikke staarten en paniek, maar samen in de zon liggen, eten of zelfs in de zelfde mand. Totdat een van de twee weer naar huis moet natuurlijk. Oooh, toch sneu!?!