Blijft een kitten schuw als je hebt behandeld voor zijn oormijd met een wattestaafje en olijfolie?

Me kitten van 12 weken is sinds vandaag een beetje schuw, doordat ik de oormijd heb verwijderd uit zijn oren. Slaapt alleen nog op 1 vaste plek op de bank en is moeilijker aan te halen dan voorheen. Ik heb de kitten momenteel 1 week in huis. En het was stressvol voor de kat om het oormijd te verwijderen.

5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Met een wattenstaafje in een kattenoor gaan is niet zo verstandig. Vraag voortaan je dierenarts. Verder alles , mandjes lapjes enz op 60 gr. wassen.

Antwoorden (1)

Niets dwingen. Rustig je gang gaan en op de plaats waar hij ligt misschien heel voorzichtig iets heel lekkers aanbieden. Geuren van tonijn of zo trekken hem wel over de streep. Maar nogmaals: vooral geen pressie. Met een beetje rust en zonder dwang is hij het zeer binnenkort vergeten en krijgt hij weer vertrouwen in je handen. Daar gaat het om.
Ivana
5 jaar geleden
popeye
5 jaar geleden
Dankje, ik heb hem met katten snoepjes op me schoot gelokt en hij gaat niet uit zichzelf weg. Is dat omdat ie niet durft weg te gaan? Hij slaapt wel gewoon nou op me schoot. Is het gewoon een kwestie van een aantal dagen dat ie weer de oude word?
Ivana
5 jaar geleden
Ik had je vraag niet gezien. Sorry. Maar je zult inmiddels ervaren hebben dat het poesje weer vertrouwen in je heeft.
Geniet ervan.
popeye
5 jaar geleden
Ja klopt, maar het moet nog een keer gebeuren en dat geeft hem weer stress. Snapt een kat naar de eerste keer dat er niks verkeerds aan is dat ie het de 2e keer snapt?
Ivana
5 jaar geleden
Hoe groter de vertrouwensband, hoe makkelijker het zal gaan. Zelfs als hij tegenstribbelt zal hij er sneller overheen zijn als hij zich veilig bij je voelt. En dat gevoel bouw je op, dat is niet gratis. :)
popeye
5 jaar geleden
Ik speel veel met hem en aai hem veel. Wilt altijd op me bed slapen. Dus dat zal dan wel goedkomen