Hoeveel kost een hond qua eten?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
tinus1969
5 jaar geleden
Wat voor soort hond? Chihuahua, Labrador?
marjolein55
5 jaar geleden
Ligt er aan wat voor soort hond het is en welk merk je wil aan schaffen voor je hond.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zelf ben overgestapt naar het zelf maken, brokken zijn niet duur maar het is droog en er zitten dingen in dat je liever niet voert aan een levend wezen (naar mijn mening). mijn hond weegt zo'n 25 kg en kost ong. 30tot misschien 50 euro per maand als ik nu zo even snel uitreken plus koekjes die ik koop en soms zelf maak. Je hebt ook goedkope pakjes vlees in de supermarkt in de diepvries van het merk smuldier ong 300-500 gram voor nog geen 2 euro per pak, ook geef ik zelf wat groente en etc. erbij. Je moet zelf even uitrekenen wat wil je gaan geven en de grootte van de hond.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan jouw keuze qua hond en voer.
Klein, middel of groot? Actief of niet? Brokken en / of vers vlees?
De moeite meer dan waard om e.e.a. uit te zoeken bij de aanschaf van een hond.
Wat past bij mij / ons? Pup, herplaatser? Tuin? Voldoende tijd?
En dan inderdaad wat geef je te eten? Enorm is het aanbod (en de mooie verkooppraatjes...) Brokken is makkelijk, vers een ander verhaal, maar zeker de moeite waard. Suc6 !

Antwoorden (2)

De huidige diervoerders die in dierenwinkels te verkrijgen zijn, zijn allemaal goed van samenstelling. Wel zit er een heel commercieel verhaal achter, en tegenwoordig heb je voor elke ras wel een apart soort voer. Afhankelijk van de grootte van de hond ben je per kilo voer gemiddeld zo'n 3-4 euro kwijt. Een klein hondje eet nog geen pond in de week, een hele grote hond kan wel tot 2 1/2 kilo per week eten.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Een exacte berekening kan niet gemaakt worden aangezien de grootte van de hond en het merk van het voor enorme invloed hebt. Zo kan het maandelijks enkele tientjes zijn maar ook ruim honderd euro. Hou er ook rekening mee dat er (veel) andere kosten gemaakt moeten worden. Zie de bron voor een overzicht.
Voor moet natuurlijk "voer" zijn.
Toegevoegd op 22 augustus 2018 15:04: tekst