Kan ik een parkiet in een hamsterkooi houden?

Ik wil graag een parkiet. Maar ik heb nu een hamsterkooi. Het is deze kooi: https://petsplace.nl/pps-savic-knaagdierkooi-freddy-2-5411388533007.html

Breedte: 50 cm
Lengte: 80 cm
Hoogte: 63 cm
Als ik hier een paar hangstokken in hang en wat speeltjes voor een parkiet zou ik hier dan ook gewoon een parkiet in kunnen laten wonen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
5 jaar geleden
Groepsdieren moet je niet alleen willen houden als je dierenvriend wil zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geen vogel als huisdier nemen mits het rond kan vliegen dagelijks en heel veel aandacht krijgt. Puur in een kooi houden is zielig. Vergelijkbaar met een hond 24/7 in de bench laten.

Antwoorden (2)

Het zou kunnen als het maar een kleiner soort parkiet is.
5 jaar geleden
Het enig belangrijke voor een parkiet is dat de tralies horizontaal lopen en niet verticaal, omdat een parkiet een klimvogel is. Maat kooi voor een normale parkiet geschikt als je hem overdag genoeg aandacht geeft. Een parkiet kan je eigenlijk alleen maar als eenling houden, als jij zijn partner wilt zijn. Dat vereist nog al wat inzet!!!
Ivana