Kan ik een wilde (erg jonge) kitten in huis nemen?

Op de zolder van onze schuur zat ze er opeens, een erg klein oranje katje. Er waren geen andere kittens te bekennen. We probeerden haar op te pakken, maar dit lukte niet. Een dag later hebben we haar eten gegeven, ze vertrouwde ons en we konden haar nu oppakken. We hebben haar even meegenomen in huis, maar toen we haar weer op zolder wilden zetten begon ze te miauwen en sprong ze van de traptreden af weer naar beneden. Dit is erg gevaarlijk omdat ze nog erg klein en onwetend is, wij schatten haar op ongeveer 3/4 weken.
We hebben haar meegenomen in huis, maar weten niet wat we moeten doen. Moeten we haar weer in de schuur brengen, of kan ze hier binnen blijven. (Wij geven haar nu voedsel voor kittens en kattenmelk)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
anneliez
5 jaar geleden
ik denk dat je ze beter in huis kan houden zodat ze aan mensen went. En contact opnemen met de dierenarts over inentingen en dergelijke
Rieneke1
5 jaar geleden
Hou de zolder in de gaten want er kunnen meer kittens opdagen eventueel.

Antwoorden (1)

Tussen drie en zeven weken is de eerste socialisatiefase waarin het kitten went aan mensen, honden, stofzuigers, autorijden enz enz. Je bent dus mooi op tijd om hier nu voor te gaan zorgen. Los daarvan is het diertje uiteraard hulpbehoevend.Geef haar geen kattenmelk, maar kittenmelk, eventueel nog in een flesje (te krijgen bij de dierenarts). Ga sowieso even langs de dierenarts voor ontworming, en eventueel ook veilige ontvlooiïng. Ga zeker niet zelf rommelen met spul uit de dierenspeciaalzaak! Het zou, om gedragsproblemen in de toekomst te voorkomen, heel goed zijn als ze opgroeit met een ander jong kitten. Informeer eens bij het asiel. Succes, en heb je nog vragen stel ze gerust.
Rieneke1