Wat kan de reden zijn dat een poes vaak kotst?

Bijna iedere dag wel een keer. Soms 1 dagje niet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn kat heeft het ook een tijdje geleden gehad. Zij at al tijden het zelfde voer zonder problemen, begon ook te kotsen elke dag. Ze was niet ziek, tenminste zo gedroeg ze zich niet. Ik ben, voordat ik gelijk naar de dierenarts ben gegaan eerst eens overgegaan op ander voer, gelukkig was het toen over.

Antwoorden (2)

Dat kan veel redenen hebben, bijvoorbeeld dat je kat ziek is of iets verkeerds heeft gegeten, bijvoorbeeld plastic of planten.
Je kan er ook voor naar de dierenarts gaan om het zeker te weten
Toegevoegd op 10 juli 2018 15:07: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er kunnen veel verschillende redenen zijn, het hangt ook af van wat er opgegeven wordt.
De zomer is een tijd van haarballen, die vaak worden opgekotst. Als dat het geval is kan je maltpasta geven, zodat de haarballen het lichaam aan de achterzijde verlaten.

Soms heeft een kat last van de maag en blijft groen eten waardoor hij blijft overgeven: als dit langer dan 1 of 2 dagen aanhoudt is het goed een dierenarts te raadplegen.
Sommige katten schrokken hun eten zo snel op dat ze het vaak meteen weer overgeven. In zo'n geval kunnen voerpuzzels uitkomst bieden.

Oudere katten hebben vaak slecht werkende nieren, waardoor ze snel misselijk zijn en overgeven. Ook dit is een geval om door de dierenarts te laten behandelen.
Vaak ook weet je het gewoon niet. Normaal is het echter niet, en als overgeven te lang aanhoudt moet je gewoon naar de dierenarts.
Rieneke1