welke honden hebben niet zoveel beweging nodig?

Een die ik in de ochtend, eind van de middag en na het avondeten kan uitlaten

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
LeonardN
5 jaar geleden
Dat is al meer dan de meeste honden uitgelaten worden.
jc54
5 jaar geleden
Wat versta je onder "eind van de middag"en "na het avondeten"? Bij mij liggen die tijden niet zo ver uit elkaar.......
Ritsuka
5 jaar geleden
Een knuffelhond
Reddie
5 jaar geleden
Een hond van gips, steen of iets dergelijks.
Die zijn ook heel voordelig met eten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een stenen hond!
Als je geen zin heb om dingen met een hond te doen moet je geen hond nemen.

Antwoorden (2)

Het zijn over het algemeen de kleinere honden(rassen) die minder beweging nodig hebben.

Laat je informeren door de rasverenigingen of door het asiel waar je een hond ophaalt. Overigens is drie keer per dag uitlaten van een hond het uiterste minimum. Vier of vijf keer per dag uitlaten is beter. Misschien kan een uitlaatservice je helpen? Of anders buren, buurtgenoten of andere bekenden?
5 jaar geleden
jc54
5 jaar geleden
Ook kleinere rashonden hebben veel beweging nodig, maar die bewegen al meer op minder afstand.......
Antoni
5 jaar geleden
Ja, voor de eigenaar van de hond is er dus minder beweging nodig om hetzelfde resultaat te bereiken: een hond die voldoende beweging heeft gehad!
Alle honden hebben beweging nodig. Het gaat niet alleen om poepen en plassen, wat vaak gedacht wordt. Dat kleine honden minder beweging nodig hebben is niet waar, wel dat kleine honden hun beweging binnenshuis kunnen aanvullen, wat een grote hond niet kan.
's Morgens starten met een wandeling van minimaal een uur, liefst anderhalf uur is normaal. Dus van b.v. 7-8.30 u, maar dan zal hij/zij toch om een uur of twee weer een half uur naar buiten moeten. Trek je dat door, dan is er om 19.00 u en om 23.00 u nog twee plasrondjes van een kwartier. Je kunt een hond best zindelijk maken en het uiterste van hem eisen, maar dan ben je alleen goed voor jezelf en een hond heeft naast plichten, ook RECHTEN.
Bovendien is een hond een roedeldier en doe je hem onrecht als hij uren achter elkaar in eenzaamheid moet doorbrengen.
Hier moet je goed over nadenken. Behalve dat je de hond te kort doet, zadel je de buren misschien op met een constant blaffende hond en jezelf met een sloper. Het kan zomaar allemaal gebeuren.
Misschien dat je bij het asiel een oude, vermoeide en bijna aan zijn eind zijnde hond kunt krijgen, maar een goed asiel geeft jou onder jouw voorwaarden helemaal niets mee, alleen een afwijzend advies.
Sorry!
Ivana
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Precies @Ivana