Mijn poes is 3 ik vind haar wat aan de magere kant en ze weegt wel 4.1 kilo Is ze te licht en te dun?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Daar valt geen zinnig woord over te zeggen: veel hangt af van de bouw van je poes.
Bedenk dat de meeste katten in ons land te dik zijn, dus dat een slanke poes al snel als dun wordt ervaren. Bovendien dikken veel katten wat op in de winter, terwijl ze in de zomer, mede door het verliezen van de wintervacht, wat dunner zijn/ lijken.
Zolang je de ribben niet duidelijk kan zien en je kat geen ingevallen flanken heeft, zal het wel loslopen. Wat wel reden tot zorg is, is als de kat plotseling afvalt.
Het is daarom goed je kat wekelijks te wegen en het resultaat te noteren.
Als je kat echter slank is, normaal eet en drinkt, en levendig en speels is, is er geen reden tot zorg.
Rieneke1