Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

steekt een hoornaar zichzelf dood wanneer hij gevangen is?

ik had er net een gevangen maar 1 minuut later ging hij er dood bij liggen, en dat is een uur geleden. Terwijl hij daarvoor een dag op mijn kamer heeft gezeten, beetje vreemd vind ik.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het een hoornaar is, was het niet gewoon een koningenwesp, die zijn er nu volop. Ze zijn een stuk groter dan de gewone wespen. Maar een hoornaar zou mischien kunnen, maar die zijn er niet veel. Koninginnenwespen( ook de hoornaar is dat deze tijd) hebben de hele winter niet gegeten en zijn pas sinds kort wakker. Het allerbelangrijkste is dan eten! Pas later gaan ze aan een nest beginnen. Mischien was hij al ziek toen je hem gevangen had? Of hij heeft bij het vangen zoveel energie gebruikt dat het zijn dood is geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien heeft ie niet genoeg eten gehad die dag ervoor op jou kamer, of omdat je hem juist in een potje hebt gedaan. Had je er wel genoeg prikgaatjes in gedaan? Wat ook kan is dat hij zichzelf zeer heeft gedaan, als het een doorzichtig potje is dacht ie misschien wel dat hij gewoon door het glas heen kon vliegen en zo misschien een paar keer tegen het glas aan is gevlogen. Ik heb nog op wikipedia voor je gekeken maar er stond geen verdere informatie bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me niet. De mens is een uitzondering in het dierenrijk met betrekking tot het (bewust) nemen van zijn eigen leven wat dat betreft.

Denk dat er wat anders aan de hand moet zijn geweest met je killerwesp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er zijn wezens die heel erg reageren op stress, misschien dat de gevangenschap een overdosis aan stress veroorzaakte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding