Waarom gaat onze kat midden in de woonkamer liggen?

Onze kat ligt vaak midden in de woonkamer liggen maar waarom?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.5K
Antoni
5 jaar geleden
Misschien is dat juist de plek die warm is door de zon(neschijn). Een kat vindt het vaak lekker van de zon te genieten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn kat doet het ook, maar op die momenten dat het haar het beste uitkomt.
Nu het zo warm is, midden in de kamer precies in de trek en dan ook nog onder de waaier aan het plafond. De beste plaats in huis.

Antwoorden (3)

Katten zijn meestal dwars. Ik weet niet waarom, maar ze zijn het. Ze kunnen dan de hele kamer in de gaten houden als ze in het midden liggen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zonder verdere informatie zou ik zeggen dat je kat zich erg ontspannen voelt om dit te doen. Een kat die wat meer op z'n hoede is zal eerder in een hoek gaan liggen, en/of een hoog plekje opzoeken. Als je kat pontificaal midden in de kamer gaat liggen moet hij zich wel erg veilig en relaxed voelen.
Rieneke1
5 jaar geleden
Eigenlijk is het een goed teken het betekend namelijk dat de kat zich fijn voelt en zich niet in een hoekje verschuild