Kitten drinkt niet, wat te doen?

Sinds gisteren heb ik een kitten die gisteren nog heel erg bang was. Sinds gisteren avond kwam ze naar me toe en ze is totaal niet bang meer echter wat me wel opviel is dat ze geen water drinkt. Misschien dat ze heeft gedronken toen ik het niet zag ook heeft ze weinig gegeten. Ze is wel heel erg actief. Wat moet ik doen, proberen om kattenmelk te geven.

Ze is overigs 8 weken oud dit is heel jong echter was er geen andere mogelijkheid. Anders moest ze naar het dierenasiel en dat vond ik zielig.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
5 jaar geleden
Wat kreeg ze te eten in het huis waar ze vandaan kwam? Krijgt ze natvoer?

Antwoorden (3)

Je kunt kattenmelk proberen maar dan wel speciaal voor jonge katten halen, en qua eten kun je wat natvoer proberen zoals blikvoer en dat zachte voer uit een zakje. Dat moet je niet de hele tijd doen want dan word ie verwend/kieskeurig.

Maar als ik jou was zou ik het hier gewoon even bij laten want als hij honger of dorst krijgt gaat ie vanzelf wel opzoek
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nieuw huisdier altijd zelfde voer geven als op het vorige adres. Geef je meteen ander merk, heb je grote kans op diarree of andere problemen.
Wil je ander voer gaan geven, dan langzaam aan beetje oud en beetje nieuw mengen en dat opvoeren, maar niet te snel, anders gaat het te snel.
Natuurlijk altijd genoeg vers water en beetje natvoer kan je proberen maar niet meteen. Zet het eten ergens waar jij niet te dicht bij komt of zit. 's Nachts moet katje er ook zonder probleem bij kunnen zonder angst gaan eten en dringen en ook de bak kunnen vinden.
Succes hoor @jm1993
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is best normaal dat de kitten niet drinkt wegens nieuwe omgeving mijn poes had er vroeger ook last van er is ook kans dat als je kitten al naar buiten gaat hij daar al genoeg drinkt