Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het geslacht zien bij guppies?

Ik heb in mijn aquarium 10 kleine guppies, ze zijn nu 6 weken oud. Het lijken allemaal vrouwtjes, kan dat? Of is dat bij kleine guppies op een andere manier te zien? 7 Visjes zijn felgeel en de 3 anderen zijn donkerbruin met een zwarte staart. De bruine visjes hebben een zwarte stip vanachter aan de buik, zijn het dan zeker vrouwtjes? Ze zijn allemaal even sierlijk gebouwd en ze hebben een even grote staart. En moet ik ze appart zetten van hun vader? Die zit de hele tijd achter hen aan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De vrouwtjes zijn bijna kleurloos en inderdaad een donkere stip/ vlek van achteren aan hun buik.
De mannetjes zijn aanzienlijk kleiner en hebben kleuren of mooie staarten.
Apart zetten heeft niet zo veel zin, of je moet alleen de vrouwtjes apart zetten.
In de natuur leven ze in grote scholen, kan dus ook in een aquarium.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo,
Ik had en heb ook babyguppies je kan het geslacht pas echt goed zien als ze een beetje ouder zijndan zie je duidelijk of het een mannetje of een vrouwetje is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding