De kans is reeel dat er een lapjeskat wordt geboren, maar een percentage is daar niet zomaar voor te noemen. Vaak weet je immers niet welke kleur een kat nog meer vererft (of hij kleurzuiver is). Zie de link voor wat meer informatie.
6 jaar geleden
misslobe
5 jaar geleden
Beide antwoorden vind ik bevredigend,maar wil jou als beste antwoord laten gelden.Dankjewel!
misslobe
5 jaar geleden
....alleen weet ik ff niet hoe ik je antwoord als beste antwoord kan aan geven ..... ik mis de link die je in kunt klikken voor beste antwoord ....
misslobe
5 jaar geleden
Haa heb het net ontdekt ;-)

Andere antwoorden (2)

Donker overheerst voor zover ik weet, maar lapjes kunnen er zeker tussen zitten.
Als je zou weten wat de ouders van zowel de lapjespoes als de wit/zwarte kat zijn, vachtkleur, afstamming, dan nog is de kans groot dat het een heel gemengd nest wordt. Je kunt rekenen op allerlei varianten: zwart met wit en wit met zwart, rood met wit en wit met rood, allerlei lapjes variaties kunnen. De kleuren van de kittens zijn meestal een verrassing en niet te voorspellen. En dan is er ook nog een kans dat moeders door meerdere katers is gedekt, wat de variatie nog groter maakt. Tenzij het een binnen-kat is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
50% kans mijn poes haar ouders waren poes lapjes kater zwart wit. mijn poes is zwart wit terwijl wij eigenlijk dachten dat het een lapjes kat zou worden